INCON INTERNS – Ismerd meg a diákmunkás-kollegáinkat!

Kiberbűnözés, légtérzárak, járványügyi szabályok, tengeri kalózkodás, migráció, szélsőséges időjárási viszonyok. Egyebek mellett ilyen körülmények teszik színessé egy nemzetközi szállítmányozással foglalkozó cég szakértői csapatának hétköznapjait, így nem csoda, hogy minden évben többen is szeretnének nyári gyakorlatra hozzánk jönni. 2024 nyarán három diáknak volt lehetősége nálunk ismerkedni a logisztika rejtelmeivel. Gyakorlati idejük végefelé arról kérdeztem őket, hogyan érezték magukat és milyen volt a nálunk töltött idő.

FECÓ a Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium tanulója.

Hogy ismerted meg a céget?
Egy iskolai előadáson ismertem meg az INCON-LOGISTIC kft-t. Az előadás után egyből bejelentkeztem e-mailen keresztül, amit hamarosan egy állásinterjú követett. Megkaptam az egyik nyári gyakornoki állást és jöhettem is dolgozni.

 Milyen volt az első hét az INCON-nál?
Pörgős volt! Már a betanítás is szuper volt, sok új információt és tapasztalatot szereztem, ami által jobban megismertem a jövőbeli szakmámat. Teljesen azt kaptam, amire számítottam. A kollégák kedvesek és segítőkészek voltak, kezdetben sokszor kellett hozzájuk fordulni.

Mi volt a legnagyobb félelmed az elején? Milyen volt az első benyomásod?
A legnagyobb félelmem az alvállalkozókkal való telefonos kommunikáció és az angolul beszélő partnerekkel való e-mailes és telefonos kapcsolatfelvétel volt. A másik az, hogy valamit nagyon elszúrok és elbocsátanak.

Az iskolai tudást hogyan tudtad hasznosítani?
„Az iskolai tudást részben tudtam hasznosítani, de több mindent tanultam meg 1-2 hónap alatt, mint a legutóbbi tanévben. A suliban megtanultam az INCOTERMS (külkereskedelmi szabvány) alkalmazását, amit itt elég gyakran használunk az irodában.”

Az itt szerzett tudást szerinted, hogy építed bele majd a tanulmányaidba?
Kriszta oktatásokat is tart nekünk a gyakorlat során, hogy az iskolában jobb eredményeket tudjunk majd elérni, illetve, ha visszajövünk jövő nyáron, akkor majd több mindenben tudjuk a vállalatot támogatni. Itt tanultam meg ládamétert számolni, amit érdekesnek találtam. Emellett a kamion fajtáival, a felépítménytípusokkal, a cmr kitöltésével és bill of lading-gel is bővült a tudásom. A későbbiekben hozzá tudok szólni a tananyaghoz, sokkal könnyebben megértem majd őket. Tudok segíteni az osztálytársaimnak, hogy jobb jegyeket érhessenek el. Sokkal nagyobb rálátásom lett a szakmára és új dolgokat fedeztem fel, amiket eddig nem tanultam az iskolában.

Mi volt a legnagyobb kihívás számodra?
„Telefonon tárgyalni egy angol fuvarozóval. Nagyon izgultam..”

Mesélsz egy sikersztorit?
„El tudtam adni két fuvart egyben. A megbízó érdekét képviselve nagyon jutányos áron kerestem fuvart, de senki nem akarta vállalni. Közben bejött még egy megbízás is, és az egyik fuvarozó a két megrendelésben már látott üzleti fantáziát és a két fuvart már elvállalta. Ez volt életem első önálló diszpozíciója.”

Összességében most, hogy látod a munkafolyamatot, egy hónap után?
„Amióta itt dolgozok, sokkal több angol szöveget írok és olvasok, amiket többé kevésbé meg is értek. Ezáltal is sokat fejlődött az angolom. Úgy érzem, hogy sok tapasztalatot szereztem, amit az iskolában fogok tudni hasznosítani. Kommunikációs képességemet jól tudtam kamatoztatni, és sokkal magabiztosabbnak érzem magam, amikor telefonálok. Problémamegoldó képességem javult. Szókincsem is bővült. Másképpen állok a munkához, mint előtte. Nem bántam meg, hogy idejöttem dolgozni. Tetszik a hangulat, ami az irodában van és változatos a munkakör is. A munkatársak egész végig kedvesek és segítőkészek voltak. Megszerettem a szakmát és szeretnék visszajönni dolgozni és a jövőbeli munkahelyemet is el tudom itt képzelni.”

KRISZ a Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium tanulója.

Hogy ismerted meg a céget?
Az iskolában a logisztikai napon ismertem meg őket, ami áprilisban volt. Megfogott a prezentációjuk és minden, amit a cégről mondtak. Tetszett a szállítmányozásról való ismeretterjesztőjük és minden apró tény felkeltette az érdeklődésem. Véleményem szerint ez kimagasló minőségű volt, ezért is határoztam el azt, hogy idejövök dolgozni. Az előadás végén odamentem a Krisztához és a Sacihoz és e-mailt cseréltünk. Ez után május elején behívtak interjúra, amin kicsit izgultam. Az izgulás hamar elmúlt és úgy éreztem, nem lesz gond. Ezért a legelső munkanapon sem féltem a kihívásoktól. Amit sajnálok, hogy nem tudtam egyből jönni, mert a nyár első felében a kötelező szakmai gyakorlatomat kellett megcsinálnom. Emiatt érzem is a különbséget, hogy én később csatlakoztam.

Milyen volt az első hét az INCON-nál?
Nagyon gyorsan és jól telt el.  Tetszett az iroda, ami kifinomult és szép, családias a hangulat. Az új kihívások és egész heti munka kevésbé volt leterhelő, mint a szakmai gyakorlaton, mert ott a fizikai terhelés volt a meghatározóbb, a szakmai kihívás pedig nem igazán volt jelen. Itt minden kifejezetten pörgős volt, de a hét végére már tudtam mit kell csinálnom, így gyorsan el tudtam végezni a munkám a későbbiekben.”

Milyen volt az első benyomásod?
„Az első benyomásom az volt, hogy mindenki segítőkész, bárkitől tudok kérdezni és lépésről lépésre haladtunk mindennel, hogy kell csinálni. Örültem neki, hogy nem egyből a mélyvízbe dobtak.”

Mi volt a legnagyobb félelmed az elején? 
„Kicsit féltem, hogy nagyon szigorú elvárások lesznek velem kapcsolatban, de mivel nem volt még munkatapasztalatom, így valójában fejest ugrottam az ismeretlenbe.”

Az iskolai tudást tudtad-e hasznosítani, hogyan tudtad hasznosítani?
Az órán tanultaknak egy részét tudtam hasznosítani, de a fuvarozást és szállítmányozást igazán itt értettem meg. Sokkal jobban rálátok a térfogatkihasználás részére, mint például a ládaméter kiszámolásra. Az iskolában például sokat töltöttünk ki cmr papírokat és szállítóleveleket, így ezt már tudtam itt is alkalmazni.

Az itt szerzett tudást szerinted, hogy építed bele majd a tanulmányaidba?
Jövő évben lesznek a komolyabb számítások, amik könnyebbek lesznek ezután. Szerintem gördülékenyebben fog menni a tanulás, mert az elméleti és gyakorlati részekre is rálátok és párhuzamba tudom hozni a kettőt egymással.

Mi volt a legnagyobb kihívás számodra?
„Ládaméterszámolás.”

 Mesélsz egy sikersztorit?
„Egyedül is kiküldhetem a megbízásokat, ez nekem sokat számított.”

Összességében most, hogy látod a munkafolyamatot, 3 hét után?
Most már jobban belelátok a folyamatokba, jobban meg is értem, mi hogyan és miért történik. Például a megbízások hogy épülnek fel, miket kell megkérdezni a megbízótól, hogy gond nélkül elszállíthassuk az áruját.  

Jól éreztem magam és tervezek még jönni iskola után. Szeretnék a szakmában dolgozni, első sorban az INCON-nál. Tudásommal mindent megteszek, hogy a többieknek segítsek és szívesen vállalom a kihívásokat.

Végül Mátétól kérdeztem meg, hogy milyennek találta az itt töltött idejét.

Hogy kerültél a céghez?
„Én már tavaly nyáron is dolgoztam itt, szerettem volna visszajönni. Tudtam, hogy ez egy jó hely és szívesen dolgoznék itt, mikor nincs suli.”

Milyen volt az első hét az INCON-nál?
„Nem ebben a szakmában tanulok, így minden új volt körülöttem, a környezet, az emberek és még a feladatok is, de ennek ellenére érdekesnek találtam. Egy új világba csöppentem, de örültem, mert ezzel egy másik szakmát is megismerhettem.”

Mi volt a legnagyobb félelmed az elején? Milyen volt az első benyomásod?
„A sportból származó maximalizmusom miatt törekedtem arra, hogy mindent tökéletesen teljesítsek, ezért a legapróbb hibáktól is tartottam az elején.”

Milyennek találod itt a munkát, annak ellenére, hogy nem ez a szakmád?
„A türelem és a kitartás nagy hasznomra vált itt, mert nem ez szakmám, viszont mégis, megcsináltam mindent jól és a teljesítésemmel sem volt probléma. A nyelvismeretemet hasznosítani és fejleszteni is tudtam.”

Mi volt a legnagyobb kihívás számodra?
„A legnagyobb kihívás a karbonlábnyom kimutatás elkészítése volt, ahol minden adatot fel kellett jegyeznem. Például mennyi üres kilométert tettek meg, mennyi üzemanyagot használtak el, mennyi CO2-t bocsátottak ki, milyen súlyú az áru, mekkora a ládamétere és a súlya. Az összes ehhez kapcsolódó adatot összegyűjtöttem és azt követően Excel táblázatba rögzítettem.”

Mesélsz egy sikersztorit?
„Talán az, hogy soha nem vétettem súlyos hibát a fuvarmegbízás megírásakor és hibátlanul írtam meg a követéseket is.”

Összességében most, hogy látod a munkafolyamatot?
„A nagyon sok adatbevitel igazán megterhelő volt, de legalább hasznos munkát végeztem el, aminek köszönhetően a fuvarok adatbázisának CO2 alapját elkészítettem. Ezzel elősegítettem a cég fejlődését, ami örömmel tölt el. Összességében szeretek itt lenni az INCON-nál.”

Tetszett a blogcikkünk? Ha még tanuló vagy és érdekel egy szuper gyakornoki hely a logisztikai iparban, keress fel minket bátran! Írj az info@incon-logistic.hu címre és válaszolunk!

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük