1. Az európai kontinens fog először átállni a legzöldebb szállítási módozatokra
Európa az, aki a környezetvédelmet a legkomolyabban gondolja szabályozás szintjén is. Az elkövetkezendő 20-30 évben Európa lesz az a kontinens, ami a legzöldebb szállítási módozatokra fog átállni. Ennek pedig jelentős árfelhajtó hatása lesz.
2. A robotizáció megoldja a munkaerőproblémát, de vajon megy-e minden ember nélkül?
Rohamos tempóban fejlődik az emberi munkaerő gépek általi kiváltása. Jelen van ez a raktárakban, ahol robotok mozgatják az árut, Amerikában az első sofőr nélküli tesztautókban, teherautókban, de a drónos kiszállításban is. De vajon hogyan tudunk majd csomag után kutatni, tévesen megfizetett vámot visszaszerezni, automata rendszerüzenetek hibáit kiszűrni emberi közreműködés nélkül?
3. Felgyorsul az outsourcing
A cégek egyre inkább a fő tevékenységükre fókuszálnak. Az outsourcing folyamat várhatóan még nagyobb tempóra kapcsol. Így egy csapásra a munkaerőprobléma is megoldódik.
4. Mesterséges intelligencia a fuvarszervezésben
Elképzelhető, hogy a fuvarszervezés és az optimalizáció pár évtized múlva teljesen gépies megoldásokkal, mesterséges intelligenciát felhasználva fog működni. A rendszer képessé válik, hogy a bemenő adatokból optimális árumennyiséggel, kilométerrel, fogyasztással tervezzen. Ez nagyban tudja segíteni a visszazöldítési törekvéseket is.
5. Még inkább teret nyer a „smart” logisztika
Minden évben növekszik a szállítandó árumennyiség. Ez szükségessé teszi smart megoldások alkalmazását. Így kap teret az egyre kreatívabb termékkialakítás, csomagolás, rendelésoptimalizáció – ezzel kevesebb levegőt szállítunk. Az intermodális szállítmányozással, double decker teherautók elterjedtebb használatával az ágazat hatékonyabbá és zöldebbé válik.
+1
A szállítmányozás visszazöldíthető!
A logisztika társadalmi költsége jelentős és senki nem akarja megfizetni a számlát. A globalizáció felgyorsította a mindennapjainkat, ami számos előnnyel jár. Ugyanakkor a környezetszennyezés miatt a Föld kritikus helyzetbe került. Ennek nem feltétlen kell így maradnia, hiszen a szállítmányozás valaha zölden indult, ezért kötelességünk a visszazöldítés.